HAKKARİ-VAN İZLENİMLERİ
08.Aralık.2022  |   2168 Görüntülenme    |      |

Günümüzden 20 yıl kadar önce Hakkari'ye gitmiştim. Hakkari Üniversitesinin Avrupa Birliği projesi kapsamında gerçekleştireceği "Geleceğimi Seçiyorum" etkinliğine katılmam hususunda teklif gelince ben de katkım olmasından mutluluk duyacağımı ifade ettim. Ülkemizin en güneydoğusunda üniversite ve lise öğrencileri ile buluşmak, onlara hitap edebilmek, onların yaşamlarına dokunabilmek beni heyecanlandırmıştı. Aslında fırsat buldukça memleketimizin her köşesine gitmek ve orada görev yapan kamu görevlilerini ziyaret ederek destek olmak, moral vermek, orada yaşayan vatandaşlarımızla bütünleşmek önemli. Bu amaçla yaklaşık 6 ay önce de Şırnak, Silopi ve Cizre  seyahati yaparak izlenimlerimi sizlerle paylaşmıştım.

Trabzon'dan Van'a gerçekleşen doğrudan uçuş ile 45 dakikalık seyahatin ardından Van'a vardık. Bu şehirden ayrıldığımız 11 yıllık süreçte  Van'a ikinci gelişimdi. Göl kenarında yeni hizmete giren öğretmenevinde konakladık. Yıllar sonra tekrar Van'da olmak benim için  duygusaldı. Geldiğim gece program koordinatörü Ali Can Öncü ile birlikte 2 Nisan caddesindeki Nav cafeye ilk gelen katılımcılar ile birlikte gittik. Ben bir müddet oturduktan sonra Van'ı yaya olarak gezmeye başladım. Cumhuriyet Caddesini boydan boya, valilik ve eski adliye binasına kadar olan kısmı  yaya olarak yürüdüm. İki yıl yaşadığımız lojmanların olduğu yere gittim ama lojmanlar 11 yıl önceki Van depreminde hasar gördüğünden tamamen yıkılmıştı. Lojmanların bulunduğu boş arazide iki yıllık yaşanmışlıklar film şeridi gibi gözümün önünden geçti. Van, bizim yaşadığımız zamana göre çok daha fazla değişmiş ve gelişmişti. Özellikle 2 Nisan Caddesindeki mekanlar, İstanbul'u aratmayacak düzeydeydi.

İlk gecenin ardından ertesi günün Cumhuriyet Bayramı'nın ilk günü olması sebebi ile mesainin öğlene kadar sürecek olmasını gözönüne alarak erken saatte Adliyeye gittim. Önce Van'da görev yaparken birlikte çalıştığımız kıymetli dostum Van Başsavcısı Mehmet Nadir Yağcı Başsavcıma uğradım. Eski günleri yad ettik. Zile'de avukatlık stajını yanımızda yapan ACM Başkanı Canberk ONAROK, Adalet Komisyonu Başkanı ve ACM Başkanı Eyüphan KILIÇ, ACM Başkanı Ercan UZUN ve Balıkesir'de görev yaparken mülhakat Sındırgı Adliyesinde görev yapan Hakim Eftal SOYLU'ya uğrayıp sohbet ettik. Ardından Van'da görev yaparken zabıt katibi olan, şimdi ise başarılı Yazı İşleri Müdürleri olan Yunus DEMİRCAN, Erkan TAŞKIN ve Murat ÖZLÜ'yü ziyaret ettim. O dönem de yazı işleri müdürü olarak görev yapan şimdiki savcılık yazı işleri  müdürü Vahap Bey'e ve o dönem birlikte çalıştığımız zabıt katipleri Esra Hanım  ve Feryal Hanım'a uğradım.  İdari yargıda mahkeme başkanı olarak görev yapan üniversiteden sınıf arkadaşım Reşat Akçan'a ve idari yargıdaki diğer başkanlarımıza uğradım. Daha sonra hemen adliyenin arkasında yer alan BAM adliyesine geçerek, yine Van'da birlikte çalıştığımız  Van BAM başkanı Emirşah Baştoğ Başkanıma ve Başsavcı Salih Şengöz Bey'e uğradım. Yine eski anılarımızdan, hatıralarımızdan bahsetttik.  O dönem birlikte çalıştığımız dostlarımızı andık.

Öğleden sonra ise Van Özel Harekat Müdürü kıymetli hemşehrim Enver Kalay'a konuk oldum. Yoğun ziyaretler sonrası bitkin düşünce ve kaldığım odanın kaloriferi yanmayınca halsiz kaldım. Ertesi akşama kadar otelde dinlendim. Van'daki Cumhuriyet resepsiyonu kaldığım öğretmenevinde olunca ben de katıldım. Sayın Valimiz ve Kolordu komutanımız ile tanıştım. Van'da çocuklarımızın eğitim gördüğü Bahçeşehir Koleji'nın müdürü Mümtaz Atlıhan Bey ile görüştüm.

Ertesi saban Hakkari'ye karayolu ile hareket etmeden önce Van Kahvaltısında etkinlik katılımcıları; aynı uçakla birlikte geldiğimiz Av. Sayın  Selahattin Onay, İstanbul'dan gelen ünlü oyuncu  sayın Esin Gündoğdu, Ankara'dan gelen sunucu sayın Gonca Ertuğrul, Van Tıp Fak Öğr. Üyesi Doç. Dr. Sayın Sermin Algül, Tiyatro sanatçısı sayın Ümmiye Koçak ile birlikte olduk. Kahvaltı sonrası Hakkari Üniversitesine ait bir minibüsle Hakkari'ye hareket ettik.

Güneşli ve ılık, güzel bir hava vardı. Gürpınar ve ardından Başkale'den geçtik. Yolun en zorlu yeri olan ve 32 viraj olarak tabir edilen yerde tünel çalışması bitmek üzereydi ama henüz açılmadığından klasik eski yoldan gittik. Yol üzerinde bulunan Hoşap kalesinin önünde durarak tarihi kaleyi dışardan gördük. Fotoğraf çektirdik. Yaklaşık 12 sene önce de aynı kalenin önünde rahmetli babamın fotoğrafını çekmiştim.  Yüksekova yol ayrımını da geçerek Hakkari'ye vardık

Hakkari'ye yaklaşık 20 yıl önce bir kez gitmiştim. O zamana göre oldukça değişmiş ve gelişmiş. Şehre o dönemde  kötü ve dar bir yoldan giriliyordu. Şimdi yollar çok daha geniş ve asfalt. Şehrin girişinde Zap vadisine hakim bir yere seyir terası yapılmış. Vakit darlığı nedeniyle dönerken gezeriz diye konuştuk ama ertesi gün uçağı kaçırma telaşesi ile de gezemedik. Seyir terasını başka zaman görmek nasip olur inşallah. Hakkari'de Üniversitenin restore ettirdiği eski külliyeyi gezdik. Bina, misyonuna uygun hale getirilerek tüm halkın ziyaretine açılmış. Ardından Hakkari'nin çarşısında tüm ekip olarak dolaştık. Hediyelik eşya mağazalarını gezdik. Çarşı merkezi oldukça kalabalık ve hareketliydi. Akşam yemeğimizi çarşı merkezinde bulunan bir restoranda yedikten sonra konaklayacağımız Hakkari Üniversitesinin sosyal tesislerine geçtik. Tesise yerleştikten sonra Balıkesir'den stajyerimiz olan Hakkari Ağır Ceza Mahkemesi ve Adalet Komisyonu Başkanı olan Sayın Birtan Şeker ve Balıkesir'de aynı mahkemede çalıştığımız Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Sayın Bahadır Sami Nesil ile birlikte öğretmenevinde bir araya gelip sohbet etik. Balıkesir günlerini yad ettik. Daha sonra bizlere katılan Hakkari Cumhuriyet Başsavcısı Sayın Harun Ünlüsoy  ile birlikte güzel sohbetimize devam ettik.

Yorucu bir günün ardından kaldığımız tesiste güzelce uykumuzu aldıktan sonra programın gerçekleşeceği gün güzel bir kahvaltı ile güne başladık. Kahvaltı sonrası Hakkari Adliyesine uğrayarak oradaki meslektaşlarla sohbet etme fırsatı buldum. Ardından Ağır Ceza Mahkemesi Başkanlarım ile birlikte Hakkari Özel Harekat Başkanı Sayın Korhan Gürel'e uğrayıp sohbet ettik. Çorbasını içtik. Ardından etkinliğin gerçekleşeceği Hakkari Üniversitesinin kapalı spor salonuna gittik.

Hakkari'de; üniversite ve lise öğrencilerine hitap etmek,onlarla sohbet edebilmek benim için heyecan vericiydi. Program belirlenen saatte Rektör yardımcısının  ve Proje koordinatörü Alican Bey'in konuşmaları ile başladı. Ardından ilk konuşmacı olarak ben kürsüye çıktım. Daha önce buna benzer programlara katılmış olsam da ülkemizin en güneydoğusunda gençlerle birlikte olmanın heyecanı başkaydı. Gençlere kısaca eğitimin hayatımızdaki önemini vurgulayan bir konuşma yaptım. Yine etkinliğin hedeflerinden olan mesleğim ile ilgili bilgi verdim. Gençlerin sorularını cevapladım. Yaklaşık yarım saatlik sunumum sonrası başka mesleklerden değerli katılımcılar sunumlarını yaptı. Öğrencilerde de birçok farklı meslek grubunun yetkin kişileriyle bir etkinlikte buluşmanın heyecanını gözlemledim. Orada aramıza katılan ve süper ligde mücadele eden Hakkarigücü bayan futbol takımının kaptanının yaşam öyküsünü dinlemek ve onunla tanışmak da bizim için mutluluktu.

Sunumlarımızın ardından akşam 21:30'da Van'dan kalkacak uçağa yetişmek üzere  bize tahsis edilen minibüs ile yola çıktık. Hepimiz farklı şehirlere giden uçaklarımıza yetiştik. Gece saat 01:30 civarında Ankara bağlantılı uçak seyahati sonrasında Trabzon'da eve vardım.

Benim içim mutluluk duyduğum bir etkinlik oldu. Amaç, bir öğrenci bile olsa onun hayatına dokunabilmek, onun yaşamına yön verebilmekti. Yaşamına dokunabildiğimiz, yön verebildiğimiz öğrencilerin çok olduğunu ümit ederim.

Konferansta yapmış olduğum konuşma videosu

Siz de Bir Yorum Bırakmak İster misiniz?

Ad Soyad
Yorum
kXG3hX

Bilal Yılmaz      20.01.2023

İnsanların kalbine dokunabilmek özellikle gençlerin kalbine inebilmek onların geleceğini şekillendirebilmek amacıyla verilen çabaların tamamı çok değerlidir.Türkiye'nin her yerinde bu hassiyeti göstermek de takdire şayan bir durumdur.Sizi canı gönülden tebrik eder, başarılarınızın devamını dilerim.

Emine Burtul   [email protected]   14.12.2022

Bahsettiğiniz yerleri gezmiş gibi oldum. Emeğinize sağlık

Eftal Soylu      12.12.2022

Van adliyesinde ziyaretime gelen değerli başkanımi bir anda karşımda gördüğümdeki mutluluğumu anlatamam. Mesleğimiz de sizin gibi büyüklerimizi görmek, umut ve ilham verici. Mesleğe başladığım günden bugüne sizi örnek aldığımi bilmenizi isterim. İyi ki varsınız. Nazik ziyaretiniz için çok teşekkür ederim. Van a tekrar bekleriz değerli başkanım. Selam, sevgi ve saygılarımla...

Feryal Aslan      12.12.2022

"İş tutuşun kalbî, iş yapışın aklî olsun. Birincisi seni samimi ve ihlaslı kılar; ikincisi titiz ve başarılı..." düsturunu örnek aldığımız kıymetli Başkanımıza nazik ziyaretleri ve gösterdikleri vefadan dolayı teşekkür ederim.

Serkan Baş   [email protected]   12.12.2022

Sayın Başkanım, sosyal sorumluluk anlayışıyla vermiş olduğunuz kıymetli katkılarınız takdire şayan. İlerleyen zamanda yapacağınız çalışmalar için şimdiden başarılar diliyorum.

Berat KAYA   [email protected]   12.12.2022

Allah hayırlı uzun ömürler versin

Murat ÖZLÜ   [email protected]   11.12.2022

İnsanların hayatlarına dokunmak için çıktığınız bu güzel yolculukta eminim şimdiden başarılı oldunuz. Çünkü insanoğlu harcanan hiçbir çabayı görmezden gelmez. Çabanız takdire şayandır. En güzel görevleri hak ediyorsunuz. Emeğiniz, ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim. Hep güzel vesilelerle karşılaşmak dileğiyle. Yolunuz, bahtınız, şansınız hep açık olsun başkanım.

Aydın Doğan   [email protected]   11.12.2022

Değerli başkanım, Son dileğiniz benimde dileğim olsun. Bütün baskılardan arınmış, özgürlüğünü hisseden, soran, sorgulayan eleştirmekten korkmayan ve cesurca yeni fikirler ileri süren genç beyinlere öyle çok ihtiyaç varki. Onlara kattığınız enerji için sizi tebrik ediyorum. Saygılarımla.

Mümtaz ATLIHAN      11.12.2022

Sizi 11 yıl aradan sonra Van da görmek beni çok mutlu etti. Heleki yoğun iş temponuza rağmen Hakkari Universitesi öğrencilerine zaman ayırıp engin tecrübelerinizi aktırmanız bir egitimci olarak A1MNdGApayrı mutlu etti beni. Vana geldiğinizde her zaman beklerim..

Orhan EROL      11.12.2022

Bir insanın yüreğine dokunup ., onun bakış acısını yakalamak ve ona aydınlık olabilmek Siz ve sizin gibilerden ilham alan gençlerin bence büyük bir sansı yakalaması olarak görüyorum.,Türkiyenin hemen hemen her coğrafyasında bulunup gittiğiniz yerleri güzelleştiren nadir insanlardansınız..

Fatma Aksoy   [email protected]   11.12.2022

Seninle gurur duyuyorum canım.Gençlerin geleceğine yön vermek,ufuklarını açmak ve hayatlarına dokunmak adına katılmış olduğun bu etkinlik çok anlamlı ve değerlidir.Ben de eğitime yapılan bu değerli etkinlikte yer almış olmandan ötürü hem eşin hem de bir öğretmen olarak son derece mutlu olduğumu belirtmek isterim.Başarıların daim olsun inşallah.

Nimet Baki      11.12.2022

Emeğinize sağlık. Daha çok yüreklere dokunmak ümidiyle sizleri kutluyırum.. İyi ki varsınız..

Enbiya SANCAK   [email protected]   11.12.2022

Tebrik ediyorum Sayın Başkan. Bir kamu görevlisi olmaktan öteye, bu ülke insanına bir şeyler verebilmek, ufuk açabilmek, hedef göstermek adına kendinizi mesul hissediyor olmanız mutluluk verici bir durumdur. Buna ilave olarak şu hususu da ifade etmek isterim. Çalıştığınız yörelerdeki insanları unutmamak, onları ziyaret etmek yada onur etmek ise bir başka mutluluk verici durumdur. Rahmetli Aslan amcamızın insanları ziyaret etme huyunun sizler tarafındanda aynen hayata geçiriliyor olması alkışa değer mahiyettedir. Hayat geçici, makamlar geçicidir. Hoş bir sada her şeye değer. Sevgiyle kal, hoşça kal.

Onur DOĞAN      11.12.2022

Sayın Başkanım, yoğun iş temponuza rağmen geleceğimizin teminatı olan gençlerin hayatına dokunmak için yaptıklarınız takdire şayandır. Emeğinize sağlık...

Emin Unat   [email protected]   11.12.2022

Sayın başkanım, gençler için çok faydalı olduğu açık bir etkinliğe yapmış olduğunuz bu önemli katkıdan ötürü tebrik ederiz. Bu vesileyle Datça’dan selam ve saygılarımızı sunarız.

Handan demircan   HdemircanQilbank.gov.tr.   11.12.2022

Canı gönülden kutlarım size çok ihtiyacımız var.adaletimiz tureginizin güzelliği herkese bir model siniz.sevgi ve saygilarimla

Nuri Bilal Öz      11.12.2022

Sözü yormaya hacet yok. sizin için; "Mesafe yok sevda var."

Erkan TAŞKIN      11.12.2022

Sayın başkanım, bizi ziyaret ederek onurlandırdiginiz ve kıymetli yorumlarınızda bahsettiğiniz için teşekkür ederim. Umarım sizinle en kısa zamanda daha geniş bir vakitte tekrar görüşme fırsatı bulurum. Saygı ve sevgilerimi sunar iyi günler dilerim.

Osman Kenan Aksoy   [email protected]    10.12.2022

Çok değerli bir faaliyet olmuş, tebrik ediyorum

İsmail      9.12.2022

Kilometrelerce yolu gençlerin hayatlarına doğru yolda yürümeleri için yön vermek, onların yaşamına dokunabilmek için giden değerli insan. Rabbim yolunu daima açık etsin.